نرم‌افزار رایگان «تِیلز» برای محافظت از حریم خصوصی و ناشناس نگه داشتن مدافعان حقوق بشر

«تِیلز» (TAILS) نرم‌افزاری رایگان برای محافظت از حریم خصوصی و ناشناس نگه داشتن مدافعان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و همه‌ی کسانی است که می‌خواهند از ارتباط‌های‌شان محافظت کنند، داده‌هایشان را به شیوه‌های امن ذخیره و با استفاده از شبکه‌ی تُور (TOR) بدون به جا گذاشتن ردی در کامپیوتر از سانسور عبور کنند.

کاربرد برای روزنامه‌نگاران، افشاگران و مدافعان حقوق بشر

«تِیلز» را ادوارد اسنودن، لارا پوایتراز و گلِن گرینوالد برای فاش کردن تعقیب‌های گسترده‌ی ناسا و نیز روزنامه‌نگاران و مدافعان حقوق بشر در پاکستان، ترکیه و جاهای دیگر به کار برده‌اند.

ادوارد اسنودن به تازگی به اهمیت تِیلز برای کار خود اشاره کرد: «من سال‌هاست که از تِیلز استفاده می‌کنم. روزنامه‌نگارانی که بر تعقیب‌های گسترده غلبه کرده‌اند، همگی بر آن اتکا داشتند. نرم‌افزارهای رایگان، آزاد و دارای منبع باز هر روز بی سر و صدا به نجات جهان کمک می‌کنند، حتا زمانی که شما متوجه نمی‌شوید، و موفقیت آنها به پشتیبانی شما بستگی دارد.»

شمار بزرگی از فعالان مبارز حقوق بشر هر روز در سراسر جهان از تِیلز استفاده می‌کنند. ما این کاربردها را در مقاله‌مان «با کمک مالی به تِیلز به چه کسی کمک می‌کنید؟» ثبت کرده‌ایم. در میان کاربران، روزنامه‌نگارانِ خواهان محافظت از خود یا منابع خود، سازمان‌های مدافع حقوق بشر در شرایط سرکوب، مدافعان دموکراسی در دیکتاتوری‌ها، شهروندان در شرایط اضطراری ملی و نیز بازماندگان خشونت خانگی و فراری از متعدیان را می‌یابیم.

ما در ادامه‌ی تلاش‌های خود گفت‌وگو با بعضی از کاربران را آغاز کرده‌ایم، یعنی با کسانی که تِیلز را در وهله‌ی اول برای آنها تدوین کرده‌ایم. این گفت‌وگو‌ها عمومی هستند و در اینجا می‌توانید به آنها دست یابید.

در این گفت وگوها، با اشخاص زیر دیدار می‌کنید:
 کلودیا و فلیکس، دو خبرنگار که در سازمانی رسانه‌ای در آمریکای لاتین کار می‌کنند. آنها با تاکید بر تاثیر اجتماعی موضوع‌هایی مثل نقض حقوق بشر، ناپدید کردن‌های قهری و قاچاق مواد مخدر درباره‌ی آنها تحقیق می‌کنند و گزارش می‌دهند.
 رِی، مشاور و مربی امنیتی در آفریقا.
 آلکس، روزنامه نگاری که در یک اتاق بزرگ خبری در اروپای غربی کار می‌کند. آنها با یک شبکه‌ی افشاگری همکاری می‌کنند و در هنگام بررسی اسناد، همه‌ی کار خود را با استفاده از تِیلز انجام می‌دهند.

امنیت دیجیتالی قابل استفاده برای همگان

ما در روز با شمارش بیش از ۲۰,۰۰۰ بار استفاده ثابت کرده‌ایم که تِیلز وسیله‌ای قابل اتکا و موفق است که به اشخاص متفاوتی در سراسر جهان کمک می‌کند تا هر روز در هنگام استفاده از اینترنت ایمن بمانند. اما، این پروژه امکانات مالی بسیار کمی دارد و برای تکوین خود به کمک‌های مالی، هدایا و کار داوطلبانه اتکا می‌کند.

ما با کمک‌های مالی شما چه می‌کنیم

بودجه‌ی سالانه‌ی ما برای نگهداری و فعالیت اصلی در حدود ۲۲۰ هزار دلار است که با توجه به نتیجه مبلغ زیادی نیست.

این بودجه برای به‌روز کردن منظم، پشتیبانی از کاربران، نگارش اسناد [به هفت زبان] و بسیاری کارهای دیگر به کار می‌رود.

برای مثال، ما به چهارزبان کانال‌های پشتیبانی رایگان برای پاسخ به پرسش‌های کاربران خود ارائه می‌کنیم. پشتیبانی از کاربران هر ماه به صدها کاربر پاسخ می‌دهد و بودجه‌ی آن از محل کمک‌های مالی تامین می‌شود.

ویژگی‌های آتی

برنامه‌ی ما در سال ۲۰۱۸ موارد زیر را در بر می‌گیرد: گنجاندن «وراکریپت»، بازاندیشی و ساده کردن فرآیندهای نصب و ارتقا، انتشار سِروِر که وسیله‌ای است برای راه اندازی ناشناس و موقت خدماتی مثل یک سرورِ چت از درون تِیلز.

با استفاده از وسیله‌ی اهدای کمک مالی DuckDuckGo به تِیلز هدیه بدهید

تا تاریخ ۱۰ آپریل ۲۰۱۸ می‌توانید در اینجا از ما پشتیبانی کنید.

در صورت کمک مالی به مبلغ ۷۵ دلار یا بیشتر، یک تی شرت به شما هدیه می‌کنیم.

حتا اگر خود شما از تِیلز استفاده نمی‌کنید، کمک مالی شما به روزنامه‌نگاران و مدافعان حقوق بشر و اشخاص دیگر نیازمند به محافظت از حریم خصوصی خود در اینترنت کمک خواهد کرد.

از این‌که کمپین ما را در حلقه‌های اجتماعی خود به اطلاع دیگران برسانید، خوشحال خواهیم شد. متن زیر نمونه‌ای است که می‌توانید استفاده کنید:

من هم اکنون به تِیلز کمک مالی کردم، زیرا این نرم‌افزار رایگان، آزاد و دارای منبع باز هر روز بی سر و صدا به نجات جهان کمک می‌کند، حتا زمانی که متوجه آن نمی‌شوید، و موفقیت آن به پشتیبانی شما بستگی دارد. به من بپیوندید!]

ما همیشه از پاسخ به ایده‌های شما و گوش فرا دادن به نیازهای شما خوشحال خواهیم شد. حتماً با ما تماس بگیرید.

سپاسگزاریم!

بیشتر بخوانید