فدراسیون حمله در نیس را محکوم می‌کند؛ تنها پاسخ ممکن بر اساس اصول دمکراتیک و رعایت حقوق بشر است

15/07/2016
بیانیه‎ی مطبوعاتی
en es fa fr
ما نمی‌ترسیم

فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر به‌شدت حمله‌ی دیروز ۱۴ ژوئیه ـ روز ملی فرانسه ـ در نیس را محکوم می‌کند. بنا به آمار اولیه، ۸۴ تن، از جمله شمار زیادی از کودکان کشته و ده‌ها تن نیز زخمی شدند. به این ترتیب، این حمله، پس از حمله‌های ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵، مرگبارترین حمله‌ها در فرانسه به حساب می‌آید. قربانیان که در پایان آتش‌بازی سنتی ۱۴ ژوئیه در گردش‌گاه ساحلی مشهورِ «پرومِناد دز آنگِلِه» گرد آمده بودند، زیر چرخ‌های یک کامیون یا در اثر شلیک گلوله جان باختند.

فدراسیون به خویشان جان‌باخته‌گان تسلیت می‌گوید و برای مجروحان آرزوی بهبودی سریع دارد. فدراسیون همچنین با همه‌ی اشخاص تاثیریافته از این حمله و نیز مردم فرانسه که برای تجلیل از ارزش‌های آزادی، برابری و برادری گرد آمده بودند، همبستگی خود را ابراز می‌کند.

این حمله حلقه‌ای دیگر در زنجیره‌ای از حمله‌هایی است که به بهای زندگی مردم بیگناه در سراسر جهان تمام شده است و تازه‌ترین آنها در عراق، بنگلادش، ایالات متحد آمریکا و ترکیه رخ داده است. فدراسیون، در مقابله‌ی دولت‌ها با تروریسم و واکنش به این حمله‌های رذیلانه علیه تمامی بشریت، بر ضرورت مطلق رعایت حقوق بشر و آزادی‌های اساسی و اصول دمکراتیک پافشاری می‌کند.

«هیچ واژه‌ای برای توصیف این دیوانگی در فرانسه ندارم. دردناک است که فرانسه پی در پی با این مصیبت روبرو می‌شود و مردم عزیزانشان را از دست می‌دهند. فقط می‌خواهم بگویم که این اندوه فقط برای مردم فرانسه نیست. ما همه در آن شریک هستیم.»

تاتسیانا رِویاکا، رئیس خانه ی حقوق بشر بلاروس در ویلینیوس
بیشتر بخوانید