گامبیا: فدراسیون مستند ویدیویی درباره‌ی الغای مجازات اعدام منتشر کرد

08/02/2018
بیانیه‎ی مطبوعاتی
en fa

فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر مستندی ویدیویی را با عنوان«#گامبیا تصمیم گرفته است» (#Gambia has decided) منتشر کرده که روند کنونی الغای مجازات اعدام در این کشور را به نمایش می‌گذارد.

تجربه‌ی گامبیا که در این ویدیو دیده می‌شود نشان می‌دهد که پس از ۲۲ سال دیکتاتوری، مسئولانی که به‌طور دموکراتیک انتخاب شده‌اند، تصمیم گرفته‌اند به اصلاحات قضایی گسترده‌ای، از جمله الغای مجازات اعدام، دست بزنند. کارگردان این فیلم آرنود گایلار، عضو ائتلاف جهانی ضد مجازات اعدام و فعال حقوق بشر است که هانک درباره‌ی مجازات اعدام در ایالات متحد آمریکا را کارگردانی کرده بود.

https://www.youtube.com/watch?v=Khk...

این مستند به طور رسمی در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۱۷ در اجلاس شصت و یکم کمیسیون حقوق بشر و حقوق مردم آفریقا به نمایش درآمد. شماری از فعالان از جمله خانم کاییتِسی ز. سیلوی، رئیس کارگروه کمیسیون حقوق بشر و حقوق مردم آفریقا برای مجازات اعدام و قتل‌های فرا قضایی، شتابزده یا خودسرانه در آفریقا در بحث میزگرد درباره‌ی آن شرکت داشتند. یکی از راهبردهایی که کارگروه مجازات اعدام کمیسیون حقوق بشر و حقوق مردم آفریقا برای دست یافتن به الغای مجازات اعدام در این قاره پیش‌بینی کرده است، تصویب پروتکلی درباره‌ی الغای مجازات اعدام در آفریقا در اتحادیه‌ی آفریقا است. تصویب این پروتکل در نهایت انگیزه‌ی دیگری برای الغای مجازات اعدام در سطح این قاره خواهد بود.

بیشتر بخوانید